Egyetemi ÉLET

Egy átlagos budapesti egyetem hallgatóinak mindennapjai...

Címkék

Friss topikok

  • Pitypangos: Hali! Megosztanám veletek a velem történt nagy örömöt! Ingyen sütit kapatam a kedvenc kajázómban. ... (2008.03.01. 16:31) Na, ilyen se sokszor van
  • Utolsó Mohikán: Na összeadtam én: Folyosó: ~4.850.000 Konyha: ~630.000 Vizes blokk: ~3.910.000 A konyha végülis ... (2008.02.23. 08:13) Botrány folytatás
  • Szexualis Zaklatas Panda: "Ha eddig nem kellett fizetni (persze, hogy kellett, de nem egyszerre és nem ennyit), akkor most m... (2008.02.21. 21:39) Szösszenet
  • Szexualis Zaklatas Panda: kellett: ha nem ott akkor máshol történik meg... és máskor. Így már "ezt is tudjuk" (2008.02.20. 21:00) Hideg van és egyebek
  • Szexualis Zaklatas Panda: mikkinemderülnek... hát ezekután én is csak áldani tudom a "prof" (miértis prof?) nevét... (2008.02.19. 23:11) Visszagondolva

Szösszenet

2008.02.21. 13:43 :: Szexualis Zaklatas Panda

Kerekedett pici idő, így gondoltam megosztom néhány gondolatomat veletek!

Első lépésben a mai előadás... egyszerűen frenetikus volt. Pedig a téma, előadó, előadásmód tetszett. Azt szeretem a felsőoktatási intézményekben (és nem csak a tanárokban/titkárnékben, hanem a diákokban is), hogy egyszerűen képtelenség valamit rendesen megcsinláni. ugyebár nekünk ez egy kötelező tárgy, ez mind szép és jó, meg az is mind szép és jó, hogy a gépészeknek meg lett hírdetve, mint szabadon választható "potya", nade az, hogy nem képesek egy olyan termet "bérelni", ahol elfér annyi ember, ahányan felvették (oké, előre nem lehet tudni, hogy hányan fogják felvenni, de legalább akkor annyi ülőhely legyen legalább, amennyi a limit), az azért szánalmas... Szerencsémre volt helyem, így tudtam jegyzetelni, nade sokan kényszerültek a lépcsősorra. Miért készül egy oktató (vagy titkárnő, nemtudom ki intézi a teremfoglalást), hogy nem fognak bejárni a diákok? Lehet maradi vagyok, de ha én felveszek egy potyát (ami mondjuk nem két kretik hanem három (húúúú), és neadjisten nem közli a tanár, hogy nem kell bejárni), akkor bejárok, és legalább megpróbálok figyelni. És igen, diáktársaimmal szemben is vannak "felhánytorgatni" valóm... Körbenéztem, és néhányan már az 5. percben fejlerakva szundikáltak a padon. Szerintem bunkóság. Menjen át a D-be ott van kényelmes fotel, és adja át a helyet annak, aki szeretne figyelni, neadj' Isten jegyzetelni. Nem kötelező a bentlét, de hamár bejössz, akkor ne szúrj ki másokkal. Na mind1, jövőhéten már úgysem leszünk ennyien (miért nem? szerintem tényleg érdekes, és akár még újdonságot is hallhatunk, elvégreis a témakörök "góréit" kaptuk).

Más...

Tandíj. Magyar oktatási rendszer. Erről szerintem 6kötetes teleregényeket lehetne teleírni, így csak nagyon lesarkítva, és nagyon lényegretörően próbálom meg a véleményemet (saját vélemény) leírni. MINEK? Minek rontjuk el azt, ami eddig remekül működött? BSc? ugyanmár! Ne mondják nekem, hogy amit nekünk leadnak 5 év alatt azt le lehet adni 3.5 év alatt is (mert ugye BSc-nek ez a lényege). Vagy ha igen, akkor nekem mért kell itt szenvednem 5 évet (szenvedés azért az enyhe túlzás, nem szakadok bele /néha igen-néha nem ez igaz, de összességében már élvezettel csinálom/)? Dehogy lehet 3.5 év alatt megtanítani valakit a "mérnöki gondolkodásra". Szerintem ezért tanulunk itt, hogy megtanuljunk gondolkodni ("itt" alatt az egész felsőoktatást értem /kivételesen :D:D/). Oké, hogy utánna mehetnek MSc-re, de ott akkor mitis fognak tanulni? Hiszen már van egy "elegendő" tudásuk a munkához. Jahogy gondolkodni? Furcsa... Nade tandíj. Szavazzunk. Van értelme? Persze! Majd kiderül, hogy mennyi, de a kérdés szerintem már eldöntött. Ha eddig nem kellett fizetni (persze, hogy kellett, de nem egyszerre és nem ennyit), akkor most miért kell? Csökkentik az ösztöndíjjakat (legalábbis nálunk biztos, hogy csökkent... másoknál nem tudom, hogyvan), oké, de akkor miért kell pluszba még fizetni? Eddig jól (legalábbis jobban) működött. Nem mutathatunk fel túl sok mindent mi Magyarok, de az oktatásunk, és az oktatott embereink MINDENHOL megállták a helyüket... EDDIG. Tény, fikázom ezt a két lépcsős rendszert, holott még nem lehet tudni, hogyan válik be, elvégre is másoknál működik. Másoknál... akik sokmindenben teljesen máshogy állnak a dolgokhoz (történelem tudásom elég sekélyes, de azt tudom, hogy

"Megbűnhődte már e nép
A múltat s jövendőt!"

). Értem ezalatt, hogy történelmünkből kifolyólag is - ha szabad így fogalmazni - le vagyunk maradva.

Szopassuk magunkat, roncsuk el ami jó volt. Hát...

Bocsánat, hogy "politizáltam", de ez szerintem túlmutat azon, hogy Fidesz, vagy MSZP, vagy mittudomén mi van még...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyetemielet.blog.hu/api/trackback/id/tr93348448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Utolsó Mohikán 2008.02.21. 21:11:24

Annyi kiegészítést tennék hozzá, hogy a felsőoktatás soha nem volt ingyen. Meg az egészségügy sem meg semmi sem. Soha nem volt ingyen semmi szolgáltatás, aki meg úgy adta az csődbe ment. Adó, TB járulék, stb. Ezek vajon mire vannak? Sajnos van, akinek el kell mondani: ebből van fizetve annak a nagy része, amiért nem a teljes összeget fizeti ki az ember, amikor igénybe veszi. És az hogy mindenki fizessen azért és csak azért, amit igénybe vesz az egy jó gondolat. Csak azt felejtik el megemlíteni, hogy akkor meg minek az adó? Mert ha csak azért fizetek, amit igénybe veszek, akkor kifizetem a tejles összeget és semmit nem adózok, nem? Csak ezt nem esélyegyenlőségnek hívják.

Bsc-ről pedig: Távol álljon tőlem, hogy valakit is megbántsak. DE nagyon sokszor azt hallom, hogy persze a bsc-n ilyen jó lett a zh, meg 3,5-tel jobb az évfolyamátlag meg...
Az csak nem lehet, hogy mi vagyunk atom hülyék és ezért kell többet tanulnunk ugyanazért a tudásért. Ők is emberek, sokan vannak, átlagosan ugyanolyanok. Vagy őket valahogy jobban tanítják? Egy év alatt ennyivel jobbak lettek a tanárok? Kevesebbet se kell tanulniuk, sőt ugyanannyit csak kevesebb idő alatt. Vagy az van, hogy leszóltak, hogy srácok nyomjuk már meg egy kicsit ezt az 1.-2. évfolyam bsc-t, hogy ne az legyen már, hogy milyen szar ez az új rendszer, mert nem lettek jobbak.

Szexualis Zaklatas Panda 2008.02.21. 21:39:17

"Ha eddig nem kellett fizetni (persze, hogy kellett, de nem egyszerre és nem ennyit), akkor most miért kell?"
Tudom, hogy kellett... de most őszintén... 50e-t félévente (vagy mennyit is?)? Oké, hogy eddig máshol fizettük, de akkor most hol fogok én kevesebbett fizetni? vagy szebbek lesznek a parkjaink/tisztább lesz az utca/jobb lesz valami... háááááááát szkeptikus vagyok
süti beállítások módosítása